رکيش ويکلي با اشاره به توافق تهران و سئول براي معاوضه نفت با کالا خبر داد:
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 572
بازدید کل : 85912
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان

رکيش ويکلي با اشاره به توافق تهران و سئول براي معاوضه نفت با کالا خبر داد:

کره جنوبي واردات نفت از ايران را از سر مي‌گيرد
خراسان - مورخ شنبه 1391/05/07 شماره انتشار 18178
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com

با وجود آن که پيشتر اعلام شده بود کره جنوبي خريد نفت از ايران را متوقف کرده است اما تازه ترين گزارش ها حاکي از آن است که سئول درصدد تجديدنظر در تصميم خود مبني بر عدم خريد نفت از ايران مي باشد. به نظر مي رسد اين کشور براي دور زدن تحريم هاي يک جانبه غرب عليه ايران براي معامله پاياپاي نفت در برابر کالاهاي کره اي با ايران توافق کرده است. در همين راستا مقامات ال جي و سامسونگ هفته گذشته به تهران سفر کرده و با مقامات دولتي و بخش خصوصي ايران مذاکره کرده اند. اين در حالي است که قيمت نفت در بازارهاي جهاني به ۱۰۷ دلار در هر بشکه رسيد که اين رقم افزايش ۱۸ دلاري قيمت نفت از آغاز تحريم نفت ايران را نشان مي دهد. با اين وجود رويترز گزارش داد: کنگره آمريکا در حال انجام اقداماتي براي تحريم هاي جديد و کاهش درآمد نفت ايران است. از سوي ديگر در حالي که علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل اعلام کرده است که مذاکرات ايران و ۱+۵ تا حصول نتيجه «مثبت» و «سازنده» ادامه مي يابد، دان شاپيرو سفير آمريکا در اسرائيل گفت: اعضاي ۱+۵ هنوز درباره ادامه گفت وگو با ايران تصميمي نگرفته اند. پس از پايان سفر علي باقري معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي به ترکيه اعلام شده بود که دور بعدي مذاکرات ايران و ۱+۵ در استانبول برگزار خواهد شد. مشروح اين گزارش درپي مي آيد.

سئول در تصميم خود براي قطع واردات نفت از ايران تجديدنظر مي کند

پس از اين که کره جنوبي تحت تاثير فشارهاي غرب خريد نفت از ايران را متوقف کرد، تازه ترين گزارش ها حاکي از آن است که سئول درصدد تجديدنظر در تصميم خود مي باشد. به گزارش ديپلماسي ايراني به نقل از ترکيش ويکلي، به نظر مي رسد دولت ايران با معامله پاياپاي نفت در برابر کالاهاي کره اي موافقت کرده است. اين گزارش مي افزايد: اين در حالي است که هم اکنون چين از اين سيستم معامله اي براي خريد نفت از ايران استفاده مي کند. هند از نخستين خريداران نفتي ايران بود که به دليل تحريم سيستم بانکي نتوانست صورتحساب هاي خود را پرداخت کند و بدهي بالغ بر 5 ميليارد دلار به بار آورد که بعد ها توسط بانکي در ترکيه به ايران پرداخت شد. به هر ترتيب خبرگزاري مهر به تازگي گزارش داده است که هيات هاي کره اي به ايران سفر مي کنند تا در خصوص معامله نفت در برابر محصولات خانگي کره اي با مقامات تهران مذاکره کنند. اين درحالي است که مقامات ال جي و سامسونگ هفته گذشته به تهران سفر کرده و با مقامات دولتي و بخش خصوصي ايران مذاکره کرده اند. کره جنوبي پيش از توقف واردات نفت از ايران 9 درصد از منابع مورد نياز نفتي خود را از جمهوري اسلامي خريداري مي کرد و يکي از 5 مشتري بزرگ نفتي ايران به شمار مي رفت. اما تحريم بيمه تانکر هاي حامل نفت ايران از سوي اروپا که بزرگترين شرکت هاي بيمه گذار دريايي در آن قرار دارند در کنار تحريم هاي بانکي و نفتي ايران، سئول را ناگزير به صرفه‌نظر از خريد نفت ايران کرد. اما در حالي که کشور هاي اروپايي و برخي مشتريان نفتي ايران در آسيا به دليل به اثبات رساندن کاهش واردات نفت از ايران از معافيت تحريم هاي آمريکا براي فرجه اي 180 روزه برخوردار شده اند، به نظر مي رسد که مقامات سئول نيز درصدد دنبال کردن راهکار مشابهي هستند. معامله پاياپاي و پرداخت با ارز هايي غير از دلار و يورو از جمله روش هايي است که بين ايران و مشتريان نفتي به کار گرفته مي شود تا تجارت نفت از گزند تحريم ها دور بماند.

 

يک مقام مسئول صنعت بيمه: اعتبار جديد چند ميليارد دلاري به بيمه نفتکش‌ها اختصاص يافت

در همين ارتباط به گزارش فارس يک مقام آگاه در صنعت بيمه از اختصاص اعتبار جديد چند ميليارد دلاري براي بيمه نفتکش‌هاي ايراني از سوي دولت خبر داد که ضربه کامل و نهايي ايران براي شکست تحريم نفتي قلمداد مي شود. اين مقام آگاه در صنعت بيمه در خصوص بيمه نفت صادراتي کشور اظهار داشت: پس از اعلام تشديد تحريم ها عليه ايران و تحريم بيمه نفتکش‌هاي ايران از سوي اتحاديه اروپا، دولت تدابيري در اين زمينه انديشيده است. وي افزود: بر اين اساس دولت اعتباري چند ميليارد دلاري براي بيمه نفتکش‌هاي ايراني که کار صادرات نفت را انجام مي‌دهند، اختصاص داده است.

 

افزايش 18 دلاري قيمت نفت از آغاز تحريم نفتي ايران

در همين حال به دنبال افزايش اميدواري‌ها نسبت به بهبود وضعيت اقتصادي منطقه يورو قيمت جهاني نفت به بالاي ۱۰۷ دلار در هر بشکه رسيد که اين رقم از زمان اجراي تحريم نفتي ايران ۱۸ دلار افزايش داشته است. به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي بلومبرگ ، اظهارات رييس بانک مرکزي اروپا مبني بر ادامه حيات و بقاي منطقه يورو و اميدواري ها نسبت به بهبود نسبي وضعيت اقتصادي آمريکا و چين تاثير زيادي در افزايش قيمت جهاني نفت داشته است .

 

بررسي دور جديد تحريم‌هاي کنگره آمريکا عليه صنعت نفت ايران

از سوي ديگر به گزارش فارس، خبرگزاري رويترز گزارش داد: اعضاء کنگره آمريکا در تلاشند تا پيش از آغاز تعطيلات،‌ کار بر روي تحريم‌هاي جديد عليه تهران را که هدف از آن، محدود کردن درآمدهاي نفتي ايران است، به پايان برسانند. اين تحريم‌ها که تدوين آنها 7 ماه زمان برده، براي متوقف کردن معاملات شرکت‌هاي کشتي‌راني و نفتي ملي ايران و ممانعت از توانايي بانک‌هاي ايراني براي مبادلات الکترونيکي بانکي طراحي شده‌‌اند. هري ريد، رئيس اکثريت مجلس سنا در اين باره گفته: شفاف بيان کرده‌ام که انتظار دارم نتيجه مذاکرات زودتر معلوم شود تا ما بتوانيم درباره تشديد اين تحريم‌ها عليه ايران تصميم‌گيري کنيم. وي افزود: اين تحريم‌ها ابزاري مهم براي کمک به توقف برنامه هسته‌اي ايران است و امنيت متحد ما يعني اسرائيل را تامين مي‌کند.

 

مشاور مقام معظم رهبري:مذاکرات ايران و 1+5 تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد داشت

همزمان علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل از ادامه مذاکرات ايران و گروه 1+5 تا حصول نتيجه مثبت و سازنده خبر داد. به گزارش ايسنا، علي‌اکبر ولايتي در حاشيه همايش بسيج پزشکي در جمع خبرنگاران در ارزيابي مذاکرات ايران با گروه 1+5 در سطح کارشناسي گفت: امروز مواضع جمهوري اسلامي اصولي و منطقي است و در اجلاس کارشناسي نيز همين مواضع بيان شد. اين مذاکرات تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد يافت و جمهوري اسلامي ايران بايد حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را داشته باشد و اين حق از سوي مذاکره‌کنندگان گروه 1+5 بايد به رسميت شناخته شود.

 

سفير آمريکا: درباره ادامه گفت‌وگو با تهران تصميمي اتخاذ نشده است

اين درحالي است که به گزارش فارس، به نقل از روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، دان شاپيرو در گفت‌وگو با راديو رژيم صهيونيستي گفت: اعضاء 1+5 هنوز درباره نحوه مذاکره با ايران که آوريل سال جاري آغاز شده،‌ تصميم‌گيري نکرده‌اند. وي با اشاره به اينکه باراک اوباما به متوقف کردن برنامه هسته‌اي ايران متعهد شده، افزود: ما با اسرائيل و ساير شرکاي خود در جامعه بين‌المللي تلاش مي‌کنيم تا ايران را تحت فشار قرار دهيم. شاپيرو اظهار داشت: تحريم‌هاي شديدي عليه ايران اعمال شده و همچنين مذاکره 1+5 با ايران ادامه دارد. اما ما هنوز تصميم نگرفته‌ايم که چگونه مذاکرات را ادامه دهيم و يا در کل ادامه دهيم يا خير. با اين حال، به طور کامل با اسرائيل و متحدانمان همکاري مي‌کنيم. سخنان سفير آمريکا در سرزمين هاي اشغالي در حالي بيان شد که مايکل مان سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا پس از نشست معاونان جليلي و اشتون در استانبول اعلام کرد: «نمايندگان ارشد اتحاديه اروپا و ايران "به زودي" درباره از سرگيري مذاکرات درباره برنامه هسته اي ايران گفت وگو مي کنند.» وي افزود: "هنوز تاريخي براي اين گفت وگو تعيين نکرده ايم."

 

باراک: ايران بزرگترين چالش امنيتي تل‌آويو است

همزمان وزير جنگ رژيم صهيونيستي با اشاره به تحولات اخير منطقه خاورميانه، گسترش روحيه اسلامي در منطقه ظرف دو سال اخير را يکي از چالش‌هاي امنيتي تل‌آويو دانست. به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهيونيستي «عاروتص شوع»، «ايهود باراک»، وزير جنگ رژيم صهيونيستي ضمن تکرار ادعاهاي قبلي درباره برنامه هسته‌اي ايران، گفت تل‌آويو با چالش‌هاي عظيمي درباره ايران روبروست. بر اساس اين گزارش، «ايهود باراک» گفت به زودي لازم خواهد بود اسرائيل درباره ايران تصميم بگيرد. اين در حالي است که به گزارش فارس، يديعوت آحارونوت پرتيراژترين روزنامه سرزمين هاي اشغالي در گزارشي در مورد ميزان آمادگي تل‌آويو براي جنگ احتمالي و سقوط موشک هاي بالستيک در اين شهر نوشت که در صورت موشک باران تل‌آويو حدود 400 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

واشنگتن پست: ايران به سرعت در حال افزايش قدرت تهاجمي خود در برابر ناوهاي آمريکايي است

روزنامه واشنگتن پست در گزارشي با استناد به نظر تحليلگران آمريکايي و منطقه اعلام کرد: ايران به سرعت در حال تقويت توانمندي خود در مقابل ناوهاي آمريکايي در خليج فارس است. به گزارش مهر در اين گزارش به موشکهاي جديد توليد شده از سوي ايران و قايقهاي سريع تهاجمي اشاره شده که موجبات نگراني شديد آمريکا را به وجود آورده اند. همچنين به گزارش فارس بر اساس اين گزارش، مقامات آمريکايي و کشورهاي خاورميانه اينطور تحليل کرده اند که ايران در حال جمع آوري انباري از موشک‌هاي پيچيده ضد ناو و در عين حال گسترش ناوگان قايق هاي تندرو و زيردريايي هاي خود است. بر اساس اين گزارش، اين سيستم هاي نظامي ايران به فرماندهان اين کشور اعتماد به نفس جديدي مي دهد مبني بر اينکه آنها مي توانند در صورت بروز جنگ، سريعا ناوهاي آمريکايي را نابود کنند و يا اينکه به آنها خسارت وارد کنند. اين روزنامه آمريکايي نوشته است که اگرچه مقامات نيروي دريايي آمريکا اينطور متقاعد شده اند که آنها در جنگ با ايران پيروز خواهند شد، اما پيشرفت هاي ايران، نگراني هايي را در رابطه با آسيب پذيري آمريکا در جريان ساعات آغازين شروع درگيري در خليج فارس در پي داشته است. تحليلگران دفاعي فعلي و سابق آمريکا و کشورهاي خاورميانه اعلام کرده اند که دقت فزاينده موشک هاي کوتاه برد ايران و همچنين استفاده ايران از تاکتيک هاي "ازدحام و گروهي" که شامل صدها قايق گشتي به شدت مسلح مي شود، مي توانند به قابليت هاي دفاعي مدرن ترين کشتي هاي آمريکايي نيز آسيب برسانند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب